Heb jij je eigen website, maar wil je graag meer bezoekers trekken? Of misschien zie je wel dat mensen je site bezoeken, maar geen gebruik maken van je service of producten. Dit is natuurlijk vervelend, maar er kan gelukkig wel wat aan gedaan worden. Er zijn namelijk allerlei trucjes om jouw site te optimaliseren voor klanten. Zo kun je meer mensen naar je site toe halen, mensen langer op je site houden, en ook mensen makkelijker aan je binden. Lees hier wat je daaraan kunt doen.

Mensen naar je site trekken

Een probleem wat veel kleinere sites hebben, is hoe ze klanten naar hun site kunnen trekken. Je wilt natuurlijk het liefst zo snel mogelijk op google gevonden worden. Dit is echter heel moeilijk wanneer er veel grote sites zijn in jouw branche. Die betalen google namelijk gewoon om als advertentie bovenaan de pagina geplaatst te worden. Maar je kunt er ook zelf voor zorgen dat je hoog in de google ranking komt te staan. Je kunt nooit boven de advertenties komen, maar wel direct daaronder. Door gebruik te maken van de ‘natuurlijke ranking’ kun je toch op de eerste pagina terechtkomen. Dit kun je doen door middel van Search Engine Optimisation, oftewel SEO. Heb je hier nog nooit van gehoord? Dat maakt niet uit hoor, met jou zijn er nog vele anderen. Maar het is wel veel gebruikte techniek voor online marketing. Wanneer je zelf niet weet hoe dit werkt, kun je een online marketing bureau inhuren om dit voor jou te doen.

Klanten op je site houden

Wanneer mensen je site eenmaal gevonden hebben, wil je ze ook op de site houden. Een manier om dit te doen, is door gebruik te maken van chatbots. Een chatbot kan automatisch een gesprek beginnen met mensen die jouw site aanklikken. Ook kunnen ze specifieke vragen van klanten beantwoorden. Het gebruiken van een chatbot heeft enorm veel voordelen. Zo reageren ze namelijk direct wanneer iemand de site betreedt. Ook hoef je ze geen vaste maandelijkse loon te betalen, het is namelijk een investering. Daarbuiten staan chatbots 24/7 klaar om jouw klanten te helpen, iets wat menselijk personeel niet kan. Chatbots hebben al meerdere sites geholpen om de klanttevredenheid en de klantenbinding omhoog te helpen. De chatbot laat eigenlijk de eerste indruk van jouw website bij de klant achter. Het is daarom belangrijk om hier een goed bedrijf voor in te schakelen. Wanneer je dat doet, zal de kwaliteit van je site enorm omhoog gaan.